برنامه رادیو دمکراسی شورایی، سه‌شنبه ۲۲ شهریور

برنامه‌های امروز شامل: تفسيرهای خبری – «تأثیر خشک شدن دریاچه ارومیه بر روی زندگی مردم منطقه و پیامدهای آن و نقش رژیم جمهوری اسلامی در این رابطه» در گفتگویی با بهرام رحمانی از اعضای هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران در تبعید – مطلبی برگرفته از نشريه کار، ارگان سازمان فدائيان (اقليت) شمارۀ ۶۰۴ با عنوان «بحران جهانی خواب را از چشمان سرمایه‌داران ربوده است»، خواهد بود.

برای شنیدن برنامه روز رادیو دمکراسی شورایی، اینجا را کلیک کنید

یا از ابزار پخش4shared  در زیر استفاده کنید:

http://www.4shared.com/audio/tkx8b_ZK/22shahrivar.html

 

همين جا گوش کنيد:

امکان دانلود يا گوش کردن مستقيم از سايت سازمان فدائیان (اقلیت) mp3

امکان دانلود برنامۀ امروز از طريق سايت راديو دمکراسی شورائیMP3

امکان دانلود يا گوش کردن مستقيم برنامۀ امروز در  mp3-4shared

برای شنيدن يا ذخيره برنامه چهار امکان وجود دارد، شنيدن مستقيم برنامه‌ها از سايت راديوram، شنيدن يا ذخيره از سايت رادیـوMP3، يا سايت سازمان فدائيان (اقليت(؛ يا mp3-4shared  بر روی امکان دلخواه کليک کنيد.

زد و بند غارتگران ثروت مردم با مسئولان بانک‌ها

تشدید درگیرهای جناحی در درون جمهوری اسلامی

توطئه جدید سپاه پاسداران، علیه مردم کردستان

متن کامل تفسيرهای خبری راديو دمکراسی شورائی در ادامۀ نوشته:

تفسیرهای خبری:

زد و بند غارتگران ثروت مردم با مسئولان بانک‌ها

در پی افشای اختلاس ۳ میلیارد دلاری بانک صادرات، یک اختلاس دیگر به ارزش ۶۵۹ میلیون تومان، در یکی از بانک‌های شمال ایران و اختلاس سوم در نهاوند برملا شد. کشف سه اختلاس ظرف یک هفته، سیستم بانکی جمهوری اسلامی را به شدت زیر ضرب برده است. به ویژه پرونده اختلاس ۳ میلیارد دلاری، به تدریج جنبه سیاسی پیدا کرده و جناح‌های رقیب را در درون حاکمیت ایران به صف‌آرائی تازه در برابر هم وادار کرده است.

 افشای این اختلاس ها که صرفا گوشه ای از غارت گری های مقامات جمهوری اسلامی است، واکنش های گوناگونی را در درون نظام برانگیخته است. حسین شریعتمداری، نماینده خامنه ای در روزنامه “کیهان”، در سرمقاله این روزنامه نوشت: “اختلاس نجومی ۳ هزار میلیارد تومانی، نمی‌تواند بدون زدوبند غارتگران با برخی از مسئولان و دست ‌اندرکاران صورت پذیرفته باشد.” روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی نیز در سرمقاله خود نوشت: بسیاری از همین صاحبان قدرت، خودشان از حامیان و حتی شرکای همان مفسدان اقتصادی هستند. محمد جهرمی، مدیرعامل بانک صادرات گفت: غیر از بانک صادرات، هفت بانک دیگر نیز در اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی دست داشته‌اند.

بانک صادرات گزارش داده که اختلاس از سال ۱۳۸۶ خورشیدی آغاز شده و رقم آن در سال ۱۳۸۸ کمتر از ۸۰ میلیارد تومان بوده، اما در سال ۱۳۸۹ به ۸۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۰ به ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است. پایگاه اینترنتی “الف” وابسته به احمد توکلی، رئیس‌مرکز پژوهش‌های مجلس، از رواج دلالی ارز در میان کارمندان بانک‌های ایران خبر می‌دهد.

مجلس ارتجاع نیز برای اینکه از قافله عقب نماند وارد میدان شده است. غلامرضا اسداللهی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در تماس با خبرگزاری فارس، ضمن اعلام اینکه کمیسیون نود ارتباط «جریان انحرافی» را با پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی بانک صادرات با اولویت بررسی می‌کند، گفت: این اختلاس بزرگ‌ترین تخلف مالی در سطح کشور است و کمیسیون اصل نود، توجه ویژه‌ای به آن دارد، حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی نیز، اختلاس ۳ میلیارد دلاری را با جریانات سیاسی مرتبط دانسته و گفته است: متاسفانه برخی ارتباط‌های سیاسی نیز در این پرونده پیدا و باعث ظهور رانت‌خواری و سوء‌استفاده از بیت‌المال شده است.

 مهمتر از همه اظهارات رئیس‌کل بانک مرکزی است. محمود بهمنی، اعلام کرده: ممکن است تخلفاتی هم  وجود داشته باشد، اما با توجه به حجم منابع، تعداد کارکنان و تعداد واحدهای فعال، نسبت تخلفات در سیستم بانکی، بسیار پائین‌تر از دستگاه‌های دیگر جمهوری اسلامی است.

آنچه مسلم است، فساد و غارتگری همه تار و پود نظام جمهوری اسلامی را فرا گرفته است. افشای برخی از این غارت گری ها، ارتباط مستقیم با درگیری های جناح های درون رژیم دارد. خامنه ای و دیگر غارت گران اصلی جمهوری اسلامی برای مقابله با جناح های رقیب و خارج کردنشان از میدان، هر از گاهی، تعدادی از این گونه دزدی ها را رسانه ای  می کنند. در واقع، وقتی رئیس کل بانک مرکزی، از اختلاس سه هزار میلیارد تومانی به عنوان یک تخلف نام می برد و صراحتا می گوید که، نسبت اینگونه تخلفات در سیستم بانکی، بسیار پائین‌تر از دیگر دستگاه‌های جمهوری اسلامی است، این بدان معنی است که نه تنها دزدی، فساد و غارتگری همه تار و پود نظام را فرا گرفته است بلکه، تمام مسئولان نظام نیز از این غارتگری ها اطلاع دارند.

تشدید درگیرهای جناحی در درون جمهوری اسلامی

به دنبال سیاست های پوپولیستی و فریبکارانه احمدی نژاد مبنی برسفرهای استانی، قرار است دوره چهارم سفرهای استانی دولت، طی هفته جاری با سفر به استان اردبیل آغاز گردد.

در همین رابطه، یک سایت نزدیک به احمدی نژاد، جناح اصولگرا را متهم به برنامه‌ریزی برای ایجاد اغتشاش و درگیری در جریان سفرهای استانی احمدی نژاد کرده است.

به گزارش دیگربان، سایت “دولت ما” در این باره نوشته است: “قبیله‌گرایان راست‌نما در اتاق‌های فکر سرطانی خود٬ تصمیم گرفته‌اند، دور چهارم سفر‌های استانی دولت را به کمپین اغتشاش و درگیری عده‌ای مزدور تبدیل سازند.”

اتهام تلاش برای ایجاد اغتشاش و درگیری به اصولگرایان در حالی مطرح می شود که پیش از این، سایت “جوان آنلاین” وابسته به سپاه پاسداران نوشته بود که، تیم احمدی نژاد به دنبال آشوب های جزیره ای در شهرهای کوچک در جریان انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی است.

با نزدیک شدن انتخابات دوره نهم مجلس ارتجاع در اسفند ماه سال جاری، درگیری و تنش های درونی جمهوری اسلام میان دارو دسته خامنه ای و احمدی نژاد نیز روند حادتری را به خود گرفته است.

 احمدی نژاد که تا همین چند ماه پیش عزیز دردانه خامنه ای و جناح های منتسب به اصولگرا بود، هم اکنون خود و باندش، به کانون اعتراضات جناح خامنه ای تبدیل شده است. جمهوری اسلامی که بر پایه استبداد دینی و قدرت مطلقه ولایت فقیه شکل گرفته است، هیچ کانون قدرتی را بر نمی تابد، حتا اگر این کاریکاتور قدرت، احمدی نژاد، نور چشمی و عزیزدردانه دیروز خامنه ای باشد. لذا، با نزدیک شدن انتخابات محتمل است اختلافات میان دو باند خامنه ای و احمدی نژاد از مرحله رسانه ای ذفراتر رفته و به درگیری محلی و منطقه ای هم کشیده شود.

توطئه جدید سپاه پاسداران، علیه مردم کردستان

سپاه پاسداران شهرستان سلماس با چاپ و پخش یک اعلامیه در بین شهروندان کرد این شهرستان، از نیروهای عشایر و مرزنشین کردستان برای مقابله با نیروهای حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) دعوت کرد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در بیانیه سپاه پاسداران، از شهروندان کرد این شهرستان خواسته شده که با در دست گرفتن سلاح به جنگ نیروهای پژاک بروند.

نیروهای سپاه با تبلیخ و پخش کردن این اعلامیه و با فشار و تهدید بر شهروندان فقیر مرزنشین، به زور و تحمیل از آن‌ها خواسته است که، همگی باید بسیج شوید و اسلحه داشته باشید و برعلیه پژاک با دولت همکاری کنید.

جمهوری اسلامی و پاسداران مزدورش که طی بیش از سه دهه همواره مردم کردستان را کشتار و سرکوب کرده اند، هم اینک به توطئه جدیدی علیه مرز نشینان تهیدست کردستان روی آورده اند. جمهوری اسلامی با تهدید و ارعاب و چه بسا با پرداخت پول و تطمیع توده‌های فقیر و مرز نشین کردستان با اتخاذ چنین شیوه‌ای کثیف، در صدد است ضمن ایجاد دو دستگی، بخشی از توده‌های زحمتکش کرد را علیه نیروهای مخالف رژیم جمهوری اسلامی بسیج کند. آنجه مسلم است عشایر مرز نشین و زحمت کش کردستان هرگز سرکوبگری‌ها و لشکرکشی‌های جمهوری اسلامی به منطقه کردستان را فراموش نکرده اند. آنان، نه تنها به چنین سیاست مزورانه‌ای تن نمی دهند بلکه، جمهوری اسلامی را دشمن اصلی خود می دانند و طبیعتا نیروی خود را جهت مبارزه با این رژیم سرکوب‌گر و مزدورانش بسیج خواهند کرد.

بیان دیدگاه