برنامه رادیو دمکراسی شورایی، یکشنبه ۱۳ شهریور

برنامه رادیو دمکراسی شورایی، یکشنبه ۱۳ شهریور‌برنامه‌های امروز شامل: تفسيرهای خبری – اطلاعيه‌ای از سازمان فدائيان (اقليت) با عنوان «ممانعت از گردهم آئی خانواده‌های جان سپردگان دهه شصت در گلزار خاوران را محکوم می‌کنیم» – «در لیبی چه می‌گذرد؟ آیا سقوط قذافی گامی برای رسیدن به آزادی و دمکراسی است؟» در گفتگویی با بهروز فراهانی تحلیل‌گر مسائل سیاسی – مطلبی برگرفته از نشريه کار، ارگان سازمان فدائيان (اقليت) شمارۀ ۶۰۳ با عنوان «نقش تشکلات سیاسی راست در استقرار و تحکیم استبداد اسلامی»، خواهد بود.

برای شنیدن برنامه روز رادیو دمکراسی شورایی، اینجا را کلیک کنید

یا از ابزار پخش 4shared  در زیر استفاده کنید:

http://www.4shared.com/audio/UJKjzvjl/10shahrivar.html

 

همين جا گوش کنيد:

امکان دانلود يا گوش کردن مستقيم از سايت سازمان فدائیان (اقلیت) mp3

امکان دانلود برنامۀ امروز از طريق سايت راديو دمکراسی شورائیMP3

امکان دانلود يا گوش کردن مستقيم برنامۀ امروز در  mp3-4shared

برای شنيدن يا ذخيره برنامه چهار امکان وجود دارد، شنيدن مستقيم برنامهها از سايت راديوram، شنيدن يا ذخيره از سايت رادیـوMP3، يا سايت سازمان فدائيان (اقليت(؛ يا mp3-4shared  بر روی امکان دلخواه کليک کنيد.

در یورش اخیر رژیم به نیروهای پژاک ، بیش از ٢٠ تن از پاسداران کشته شدند

یورش مزدوران به مراسم آب بازی جوانان مشهد در پارک ملت

احضار و بازداشت دوازده تن از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان

۶٠٠  کشته و زخمی در تصادفات رانندگی در ظرف یک روز

متن کامل تفسيرهای خبری راديو دمکراسی شورائی در ادامۀ نوشته:

تفسیرهای خبری:

در یورش اخیر رژیم به نیروهای پژاک ، بیش از ٢٠ تن از پاسداران کشته شدند

در پی حمله‌ی سپاه پاسداران به کوهستان‌های قندیل و بروز درگیری میان نیروهای نظامی جمهوری اسلامی و چریک‌های پژاک، ۲۱ پاسدار و ۶ نفر از افراد کرد مسلح وابسته به سپاه کشته شدند. خبرهای انتشار یافته حاکی از آن است که پاسدار “رنجبرزاده ” فرمانده سپاه پاسداران شهرستان سردشت نیز در میان کشته شدگان است.

 ظهر روز جمعه یازدهم شهریور نیروهای سپاه پاسداران از سه جهت به منطقه‌ای واقع در کوهستان‌های قندیل یورش بردند که درگیری‌های سنگینی میان این نیروها و حزب پژاک روی داد.

خبرگزاری “فَرات” ضمن اعلام شمار کشته شدگان سپاه پاسداران، از انهدام یک خودرو نظامی و یک دستگاه لودر متعلق به نیروهای نظامی جمهوری اسلامی نیز خبر داد.

در همین رابطه حزب دمکرات کردستان اعلام نمود که سه نفر از کردهای مسلح وابسته به رژیم که در کشتار اعضای حزب دمکرات در سال‌های پس از انقلاب نقش مهمی داشته‌اند در درگیری با پژاک کشته شده‌اند. نیروهای جمهوری اسلامی، همزمان با درگیری با چریک‌های پژاک در کوه‌های قندیل، مناطق دیگری را نیز واقع در خاک کردستان عراق هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند که هنوز از تلفات احتمالی این حملات اطلاعی در دست نیست.

خبرهای انتشار یافته در مورد تهاجم جمهوری اسلامی به مواضع کردهای پژاک حاکی از آن است که ساعت ۲ بامداد روزگذشته (شنبه) نیز بار دیگر نیروهای سپاه پاسداران با پشتیبانی یگان زرهی دست به حمله مجدد علیه نیروهای پژاک زدند که در منطقه سردشت درگیری شدیدی بین نیروهای سپاه و گریلاهای پژاک بوقوع پیوست. در این درگیری نیروهای پژاک توانستند با استفاده از سلاح‌های سنگین یک تانک نیروهای سپاه را به کلی منهدم سازند.

به گزارش «تابناک»، روابط عمومی نیروی زمینی سپاه، آغاز عملیات جدید علیه پژاک در شمال غرب کشور را تأیید کرد. سردار سرتیپ پاسدار «عبدالله عراقی» جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران عملیات انجام شده در منطقه شمال غرب کشور را بسیار موفقیت آمیز توصیف کرد و افزود سلسله عملیات نیروی زمینی سپاه تا انهدام کاملِ به گفته وی اشرار! در منطقه ادامه خواهد یافت.

 شایان ذکر است که از ابتدای حملات سپاه پاسداران به خاک اقلیم کردستان تاکنون، بیش از ٣۵ روستا در مناطق مرزی تخلیه شده است و حدود ۴۰۰ خانواده آواره شده‌اند. از تعداد تلفات مردم کردستان عراق و یا نیروهای پژاک درحملات دو روزه اخیر سپاه پاسداران، اطلاع دقیقی دردست نیست.

یورش مزدوران به مراسم آب بازی جوانان مشهد در پارک ملت

حوالی ساعت ١٠ صبح روز جمعه ١١ شهریور بیش از ٢٠٠  نفر از جوانان مشهد در پارک ملت این شهر در کنار یکی از حوضچه های این پارک جمع شده بودند و خود را برای آب بازی آماده می کردند که ناگهان مورد یورش لباس شخصی‌ها و نیروهای سرکوب‌گر قرار گرفتند. نیروهای سرکوبگرکه لباس ورزشی به تن داشتند، پیش از حضور جوانان درپارک کمین نموده و چنین  وانمود می‌کردند که در حال ورزش کردن هستند. اما به محض تجمع جوانان در پارک، مزدوران نیز ورزش را رها کرده و حمله به جوانان را آغاز کردند. جوانان که با یورش وحشیانۀ نیروهای لباس شخصی مواجه شده بودند به هو کردن، دست زدن، سوت زدن و شعار دادن پرداختند. نیروهای سرکوب‌گر، جوانان را بیرحمانه و به طرز وحشیانه مورد یورش و ضرب و شتم قرار داده و بیش از ٣٠ تن را دستگیرنمودند.

احضار و بازداشت دوازده تن از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان

دستگاه قضائی و امنیتی جمهوری اسلامی درادامه اقدامات سرکوبگرانه خود علیه مردم کردستان، هشت تن از معلمان این استان را که احضار شده بودند، صبح روز سه شنبه هشتم شهریور به محاکمه کشاند. مبارکی قاضی دادگاه انقلاب (شعبهٔ چهارم بازپرسی) سنندج، در جریان این به اصطلاح محاکمات، اتهاماتی را علیه این معلمان مانند اقدام علیه امنیت ملی، حمایت از خانوادهٔ زندانیان سیاسی، حمایت از معدومین و عضویت در انجمن صنفی معلمان کردستان مطرح نمود. اما معلمان احضار شده  به نام های کمال فکوریان، علی قریشی، مصطفی سربازان، پرویز ناصحی، عزت نصرتی، صدیق صادقی، هیوا احمدی و رضا وکیلی اتهامات را رد کردند و صرفا عضویت خود در انجمن صنفی معلمان کردستان را تائید نمودند. با این وجود پس از پایان محاکمات در ساعت ١٣، افراد احضار شده، بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل شدند. این اقدام مورد اعتراض اعضای خانواده بازداشت شدگان و نیز سایر همکاران و فعالان سیاسی دیگری که در محل تجمع کرده  بودند قرار گرفت. در ‌‌نهایت این هشت معلم، حدود ساعت ۱۱ شب‌‌ همان روز از زندان مرکزی آزاد شدند. اما به فاصله چند ساعت چهار تن دیگر از اعضای این انجمن به نام‌های پیمان نودینیان، بها ملکی، رامین زندنیا و مختار اسدی به دادگاه انقلاب احضار شدند تا آن‌ها را نیز به اتهامات مشابهی محاکمه کند. اما تمام این معلمان در اصل تنها به خاطر ایجاد یک تشکل صنفی به منظور پیگیری حق و حقوق خود و فعالیت در این تشکل است که هر روز احضار، محاکمه و یا زندانی می شوند.

۶٠٠  کشته و زخمی در تصادفات رانندگی در ظرف یک روز

سه روز پیش سردار سرتیپ مُهری جانشین رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی جمهوری اسلامی اعلام کرد که در روز چهارشنبه نهم شهریور، ۶٠٠ نفر بر اثر تصادفات رانندگی کشته و زخمی شدند، که از این تعداد، ۵۹  نفر در صحنه تصادف جان خود را از دست دادند. وی همچنین اعتراف کرد که  بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی در شهریور پارسال، دو هزار و ۴۴۹ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند. آمار دیگری حاکی از  آن است که در جمهوری اسلامی بر اثر تصادفات رانندگی، سالانه  ٢٣ هزار نفر کشته و ٢۸٠ هزار نفر مصدوم و مجروح می‌شوند.

آمار بالای تصادفات و کشته شدگان حوادث رانندگی، صرف نظر از عوامل دیگری مانند فشارهای بی حد و حصر اجتماعی، سیاسی و روانی که در تحت حاکمیت حکومت اسلامی بر مردم از جمله بر رانندگان وارد می‌شود، نشانه آن است که جمهوری اسلامی علی رغم آنکه درآمدها و پول‌های کلانی از فروش نفت به دست می‌آوَرَد، اما از صرف هزینه های لازم برای بهبود امکانات ایمنی جاده‌ها و رساندن آن به سطح استانداردهای بین‌المللی خودداری می‌کند. جمهوری اسلامی استانداردهای بین‌المللی ایمنیِ وسائل نقلیه را نیز رعایت نمی‌کند.از این روست که ایران به یکی از کشورهائی که آمار تصادفات و کشته شدگان حوادث رانندگی در آن بالاست تبدیل شده است  به نحوی که تنها در یک روز ۶٠٠ نفر در اثر تصادفات رانندگی کشته و مصدوم می‌شوند.

بیان دیدگاه